Veelgestelde vragen

Je vindt hier de antwoorden op de vragen die het meest aan ons gesteld worden.

Inhoud

 

Wat kan Geldloket voor mij betekenen?

Geldloket is jouw gratis financiële sparringpartner. Onze deskundige consulenten denken met je mee, beantwoorden je vragen of zoeken iets voor je uit. Zij geven je inzicht in mogelijke oplossingen. Na het gesprek weet je welke acties je kunt ondernemen om grip te houden op jouw geld.

Met welke vragen kan ik terecht bij Geldloket?

Met elke vraag over geld kan je bij ons terecht. Heb je bijvoorbeeld vragen over je hypotheek, wat te doen bij een scheiding, gaan je kinderen studeren, raak je je baan kwijt of lukt het niet om een krediet te krijgen voor je bedrijf? Wij helpen je graag.

Wat kan een financiële APK mij opleveren?

De jaarlijkse controle van de auto geeft een gevoel van veiligheid en zekerheid. Net zo belangrijk is het om regelmatig de financiën te bekijken. Maak je een afspraak voor een financiële APK, dan doen wij dit samen met jou.

Lukt het om rond te komen? Heb je recht op extra geld of kun je ergens op besparen? Heb je voldoende spaargeld om tegenslagen op te kunnen vangen?

Je gaat naar huis met concrete tips om de financiën te verbeteren. Zo blijf je financieel fit.

Wat moet ik opzoeken voor mijn afspraak?

Neem (voor zover mogelijk) de documenten mee die te maken hebben met je vraag. Ga je scheiden en heb je vragen over de verkoop van jullie woning? Dan kan het verstandig zijn om bijbehorende hypotheekstukken mee te nemen.

Ook is het vaak handig om je DigiD mee te nemen. Hiermee kan de consulent tijdens het gesprek informatie opzoeken bij overheidsinstanties.

Lukt het niet om informatie mee te nemen? Geen probleem. Kom dan toch naar het gesprek. Wij kijken dan samen welke informatie nodig is en hoe we die kunnen vinden.

Kan ik iemand meenemen naar mijn afspraak bij Geldloket?

Zeker. Twee mensen horen meer dan één. Je mag altijd iemand meenemen naar het gesprek.

Hoe kan het dat de hulp van Geldloket gratis is?

Ons werk wordt mogelijk gemaakt met subsidie van de gemeente. Ons doel is het voorkomen van geldproblemen bij inwoners. Voor inwoners is het fijn dat geldzorgen snel worden opgelost. Bovendien bespaart het de samenleving veel geld als inwoners geen beroep hoeven te doen op (dure) schuldhulpverlening.

Zit er dan echt geen addertje onder het gras?

Omdat wij geen winst willen maken, kun je erop vertrouwen dat wij jou neutraal en onafhankelijk adviseren. Wij werken niet samen met bedrijven die winst willen maken en bieden geen financiële producten aan. Ook ben je ervan verzekerd dat wij jouw privacy waarborgen. Een vertrouwd gevoel.

Ik woon niet in Amersfoort of Leusden, kan ik ook terecht bij Geldloket?

Ons werk wordt mogelijk gemaakt met subsidie van de gemeente Amersfoort en de gemeente Leusden. Onze hulp is hierdoor alleen bedoeld voor inwoners Amersfoort en Leusden.

Wat doet Geldloket met mijn gegevens?

Geldloket gaat zorgvuldig om met jouw persoonlijke gegevens. Daarbij houden wij ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Jouw gegevens gebruiken wij alleen om je zo goed mogelijk van dienst te zijn bij je vraag.

Lees meer over het privacybeleid van Geldloket.