Veelgestelde vragen

Wat kan Geldloket voor mij betekenen?

Geldloket is uw gratis financiële sparringpartner. Onze deskundige consulenten denken met u mee, beantwoorden uw vragen of zoeken iets voor u uit. Zij geven u inzicht in mogelijke oplossingen. Na het gesprek weet u welke acties u kunt ondernemen om grip te houden op uw financiën.

Met welke vragen kan ik terecht bij Geldloket?

Met elk financieel vraagstuk kunt u bij ons terecht. Heeft u bijvoorbeeld vragen over uw hypotheek, wat te doen bij een scheiding, gaan uw kinderen studeren, raakt u uw baan kwijt of lukt het niet om een krediet te krijgen voor uw bedrijf? Maak direct een afspraak met onze deskundige consulenten. Wij helpen u graag!

Wat kan een financiële APK mij opleveren?

Uw auto ondergaat jaarlijks een uitgebreide controle. Voldoet alles nog en zo niet, wat is er dan nodig? Dit geeft een gevoel van veiligheid en zekerheid.

Net zo belangrijk is het om regelmatig uw financiën te bekijken. Maakt u een afspraak voor een financiële APK, dan doen wij dit samen met u. Lukt het om rond te komen? Heeft u recht op extra geld of kunt u ergens op besparen? Heeft u voldoende spaargeld om tegenslagen op te kunnen vangen?

U gaat naar huis met concrete tips om de financiën te verbeteren. Zo blijft u financieel fit!

Wat moet ik opzoeken voor mijn afspraak plaatsvindt?

Met ingang van 24 maart 2020 is ons kantoor gesloten in verband met het coronavirus. Onze consulenten werken vanuit huis. Als u een afspraak met ons maakt, dan voeren wij het gesprek telefonisch.

Zorg dat u (voor zover mogelijk) de documenten opzoekt die betrekking hebben op uw vraag. Heeft u bijvoorbeeld vragen over de verkoop van uw woning in verband met de scheiding van uw partner? Dan kan het verstandig zijn om bijbehorende hypotheekstukken mee te nemen.

Ook is het vaak handig om uw DigiD bij de hand te hebben. Hiermee kan de consulent tijdens het gesprek informatie opzoeken bij overheidsinstanties.

Lukt het niet om informatie vooraf te verzamelen? Geen probleem. Wij kijken dan samen welke informatie nodig is en hoe we die kunnen vinden.

Kan ik iemand meenemen naar mijn afspraak bij Geldloket?

Met ingang van 24 maart is ons kantoor gesloten in verband met het coronavirus. Als u een afspraak met ons maakt, dan voeren wij het gesprek telefonisch. U mag altijd iemand mee laten luisteren. Een extra paar oren horen meer, een aanrader dus.

Hoe kan het dat de dienstverlening van Geldloket gratis is?

Ons werk wordt mogelijk gemaakt met subsidie van gemeente Amersfoort en gemeente Leusden. Onze doelstelling is het voorkomen van financiële problemen bij inwoners van Amersfoort en Leusden.

Dat zit zo: Als er iets verandert in uw leven, heeft dat ook gevolgen voor uw financiën. Onze consulenten denken graag in een zo vroeg mogelijk stadium met u mee. Op die manier worden financiële problemen voorkomen. Wel zo prettig voor u. En bovendien bespaart het de samenleving veel geld wanneer u financieel fit blijft. U hoeft dan geen beroep te doen op (dure) schuldhulpverlening.

Zit er dan echt geen addertje onder het gras?

Omdat wij geen commercieel belang hebben, kunt u erop vertrouwen dat wij u neutraal en onafhankelijk adviseren. Wij hebben geen samenwerkingsafspraken met commerciële partijen en bieden ook geen financiële producten aan. Ook bent u ervan verzekerd dat wij uw privacy waarborgen. Een vertrouwd gevoel!

Ik woon niet in Amersfoort of Leusden, kan ik ook terecht bij Geldloket?

Ons werk wordt mogelijk gemaakt met subsidie van gemeente Amersfoort en gemeente Leusden. Onze dienstverlening is hierdoor alleen bedoeld voor de inwoners van deze gemeenten.

Wat doet Geldloket met mijn gegevens?

Geldloket gaat zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens. Daarbij houden wij ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Uw gegevens gebruiken wij uitsluitend om u zo goed mogelijk van dienst te zijn bij uw vraag. Wij zullen deze nooit zonder uw toestemming doorgeven aan andere instanties.

Lees meer over het privacybeleid van Geldloket.

Vragen naar aanleiding van het coronavirus

Welke maatregelen neemt Geldloket tegen het coronavirus?

Met ingang van 24 maart 2020 is ons kantoor gesloten. Onze consulenten werken vanuit huis. Als u een afspraak met ons maakt, dan voeren wij het gesprek telefonisch.

Bekijk de laatste updates over onze maatregelen naar aanleiding van het coronavirus op www.geldloket.nl/coronavirus.

De Rijksoverheid adviseert zoveel mogelijk de contacten te beperken. Kan ik nog wel een afspraak maken bij Geldloket?

Jazeker. Als u een afspraak met ons maakt, dan voeren wij het gesprek telefonisch. Dat werkt zo:

  1. U maakt via deze website een afspraak met Geldloket.
  2. U kiest zomaar een locatie uit, het gesprek vindt telefonisch plaats.
  3. Onze consulent belt u op het afgesproken tijdstip om het gesprek met u te voeren.
Kan ik ook telefonisch geholpen worden door Geldloket?

Ons kantoor is met ingang van 24 maart 2020 gesloten. Wij voeren op dit moment alleen telefonische (advies)gesprekken.

Als u een afspraak met ons maakt, dan voeren wij het gesprek telefonisch.

Ik heb een vraag over de financiële gevolgen van de coronacrisis. Kan ik hiervoor bij Geldloket terecht?

U kunt met elk financieel vraagstuk bij ons terecht. Dus ook met vragen over de financiële gevolgen van de coronacrisis. Wij denken graag met u mee over hoe u deze situatie de baas kunt blijven.

Het kabinet heeft op 17 maart een pakket nieuwe maatregelen voor banen en economie aangekondigd. Wij kijken samen met u waar u het best terecht kunt.

In de winkels zijn de goedkopere producten steeds op. Daardoor kom ik niet uit met mijn geld. Wat nu?

Probeer uw boodschappen zo vroeg mogelijk te doen. Gaat u meestal naar een supermarkt die vooral de duurdere merken verkoopt? Ga dan eens naar een supermarkt die juist goedkopere producten verkoopt.

Heeft u een contactpersoon bij Stadsring51 en merkt u dat u echt niet uitkomt met uw geld? Neem dan contact op met uw contactpersoon om dit te bespreken.