Veelgestelde vragen

Wat kan Geldloket voor mij betekenen?

Geldloket is uw gratis financiële sparringpartner. Onze deskundige consulenten denken met u mee, beantwoorden uw vragen of zoeken iets voor u uit. Zij geven u inzicht in mogelijke oplossingen. Na het gesprek weet u welke acties u kunt ondernemen om grip te houden op uw financiën.

Met welke vragen kan ik terecht bij Geldloket?

Met elk financieel vraagstuk kunt u bij ons terecht. Heeft u bijvoorbeeld vragen over uw hypotheek, wat te doen bij een scheiding, gaan uw kinderen studeren, raakt u uw baan kwijt of lukt het niet om een krediet te krijgen voor uw bedrijf? Maak direct een afspraak met onze deskundige consulenten. Wij helpen u graag!

Wat kan een financiële APK mij opleveren?

Uw auto ondergaat jaarlijks een uitgebreide controle. Voldoet alles nog en zo niet, wat is er dan nodig? Dit geeft een gevoel van veiligheid en zekerheid.

Net zo belangrijk is het om regelmatig uw financiën te bekijken. Maakt u een afspraak voor een financiële APK, dan doen wij dit samen met u. Lukt het om rond te komen? Heeft u recht op extra geld of kunt u ergens op besparen? Heeft u voldoende spaargeld om tegenslagen op te kunnen vangen?

U gaat naar huis met concrete tips om de financiën te verbeteren. Zo blijft u financieel fit!

Wat moet ik opzoeken voor mijn afspraak plaatsvindt?

Neem (voor zover mogelijk) de documenten mee die betrekking hebben op uw vraag. Heeft u bijvoorbeeld vragen over de verkoop van uw woning in verband met de scheiding van uw partner? Dan kan het verstandig zijn om bijbehorende hypotheekstukken mee te nemen.

Ook is het vaak handig om uw DigiD mee te nemen. Hiermee kan de consulent tijdens het gesprek informatie opzoeken bij overheidsinstanties.

Lukt het niet om informatie mee te nemen? Geen probleem. Kom dan toch naar het gesprek. Wij kijken dan samen welke informatie nodig is en hoe we die kunnen vinden.

Kan ik iemand meenemen naar mijn afspraak bij Geldloket?

In verband met het coronavirus vragen wij u om alleen te komen als dat mogelijk is. Is het noodzakelijk dat er iemand met u meekomt? Kom dan maximaal 2 personen naar de afspraak.

U kunt ook telefonisch het gesprek met ons voeren. U mag altijd iemand mee laten luisteren.

Hoe kan het dat de dienstverlening van Geldloket gratis is?

Ons werk wordt mogelijk gemaakt met subsidie van verschillende gemeentes in de regio Amersfoort. Onze doelstelling is het voorkomen van financiële problemen bij inwoners en ondernemers uit Amersfoort en Leusden.

Ook helpen we ondernemers woonachtig in Baarn, Bunschoten, Soest, Nijkerk en Woudenberg.

Dat zit zo: door in een zo vroeg mogelijk stadium met u mee te denken, kunnen financiële problemen vaak worden voorkomen. Wel zo prettig voor u. En bovendien bespaart het de samenleving veel geld wanneer u financieel fit blijft. U hoeft dan geen beroep te doen op (dure) schuldhulpverlening.

Zit er dan echt geen addertje onder het gras?

Omdat wij geen commercieel belang hebben, kunt u erop vertrouwen dat wij u neutraal en onafhankelijk adviseren. Wij hebben geen samenwerkingsafspraken met commerciële partijen en bieden ook geen financiële producten aan. Ook bent u ervan verzekerd dat wij uw privacy waarborgen. Een vertrouwd gevoel!

Ik woon niet in Amersfoort of Leusden, kan ik ook terecht bij Geldloket?

Ons werk wordt mogelijk gemaakt met subsidie van verschillende gemeentes in de regio Amersfoort. Onze doelstelling is het voorkomen van financiële problemen bij inwoners en ondernemers uit Amersfoort en Leusden.

Ook helpen we ondernemers woonachtig in Baarn, Bunschoten, Soest, Nijkerk en Woudenberg.

Onze dienstverlening is hierdoor alleen bedoeld voor deze doelgroepen.

Wat doet Geldloket met mijn gegevens?

Geldloket gaat zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens. Daarbij houden wij ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Uw gegevens gebruiken wij uitsluitend om u zo goed mogelijk van dienst te zijn bij uw vraag. Wij zullen deze nooit zonder uw toestemming doorgeven aan andere instanties.

Lees meer over het privacybeleid van Geldloket.