Op Tijd Erbij helpt bij betalingsachterstanden

Soms lukt het niet om alle rekeningen te betalen. Team Op Tijd Erbij helpt je graag met het oplossen van de betalingsachterstand. Wij bieden je gratis en vrijblijvend hulp aan.

Wij zoeken contact met je als je een betalingsachterstand hebt in de huur, de zorgverzekering, het water of de energie. Deze bedrijven sturen ons een bericht, zodat wij jou hulp kunnen aanbieden.

Neem contact op

Heb je een bericht van ons gekregen? Neem contact met ons op via telefoon 06-48369830 of e-mail optijderbij@geldloket.nl.

Wij gaan graag met je in gesprek om te kijken hoe we je het beste kunnen helpen. Misschien heb je vragen over geldzaken of zijn er andere dingen waar je mee zit. Onze consulent kijkt met jou naar de oorzaak van de achterstand en helpt je weer grip te krijgen op de situatie.

Onze consulent kan bijvoorbeeld met jou een overzicht maken van je inkomsten en uitgaven en een betalingsregeling treffen. Ook controleert de consulent voor je of je recht hebt op extra geld, bijvoorbeeld toeslagen.

Schulden voorkomen

Snelle hulp bij betalingsachterstanden kan voorkomen dat kleine betalingsachterstanden grote schulden worden. Team Op Tijd Erbij biedt biedt jou hulp aan namens de gemeentes Amersfoort, Leusden, Nijkerk of Bunschoten.


Veelgestelde vragen

Je vindt hier de antwoorden op de vragen die het meest aan ons gesteld worden.

Inhoud

Wanneer mag de schuldeiser mijn gegevens doorgeven aan Geldloket?

De schuldeiser moet je eerst een aanmaning sturen. Ook moet hij je laten weten dat hij jouw gegevens aan Geldloket wil doorgeven. Je kan de schuldeiser laten weten dat je dat niet wil. Als je niet reageert, geeft de schuldeiser jouw gegevens aan ons door.

Hoe gaat Geldloket om met mijn privacy?

Wij beschermen je privacy. Voor het doorgeven van persoonlijke informatie zijn strenge regels. Daar houden we ons aan. We gebruiken jouw gegevens alleen om je hulp aan te bieden. Alleen de hulpverleners die contact met je opnemen, kunnen jouw gegevens bekijken.

Wat kan ik doen als ik geen hulp wil?

Je kiest zelf of je gebruik wil maken van onze hulp. Je hoeft niets te doen als je geen hulp van ons wil. De meldingen van de betalingsachterstanden worden na zes maanden vanzelf gewist als je geen contact met ons opneemt.

Mocht je opnieuw een rekening niet op tijd betalen, dan kan de schuldeiser hierover opnieuw een bericht aan ons sturen. Wij nemen dan opnieuw contact met je op om onze hulp aan te bieden.

Hoe zorg ik ervoor dat ik niet meer door Geldloket word benaderd?

Laat het ons weten als je niet meer door ons benaderd wil worden. Wij kunnen de meldingen op jouw adres voor een bepaalde periode uitzetten. Wij zoeken dan geen contact meer met je.

Hoe weet ik dat de persoon van Geldloket aan de deur te vertrouwen is?

De consulenten dragen een naamkaartje van Geldloket. Ook hebben zij een geldig legitimatiebewijs bij zich. Daar kan je om vragen. Bekijk namen en foto’s van onze medewerkers. Voordat wij bij je langskomen, heb je hierover een bericht gekregen.